Dne 17. ledna 2025 se v Centru robotiky na VŠB-TUO v Ostravě uskutečnil další ze série workshopů týmu robotiky, zaměřený na průmyslové a kolaborativní roboty. Akce přilákala 11 odborných učitelů středních škol, přičemž se tentokrát zúčastnili i zástupci škol mimo Moravskoslezský kraj, včetně pedagoga ze Střední průmyslové školy a Obchodní akademie Uherský Brod ze Zlínského kraje. Tato rozmanitost ukazuje na rostoucí zájem o moderní vzdělávací metody v oblasti robotiky.
Co workshop přinesl?
Workshop byl zaměřen na klíčové oblasti moderní výuky robotiky:
1. Programování robotů
Učitelé si prakticky vyzkoušeli programování průmyslových robotů, což jim pomohlo lépe porozumět možnostem jejich implementace do výuky.
2. Prezentace průmyslových robotů od ABB
Účastníci měli příležitost vidět moderní průmyslové roboty v akci a diskutovat o jejich využití v reálných výrobních procesech i ve vzdělávání.
3. Diskuze nad aktualizací EduBoxů
V rámci workshopu proběhla diskuze o aktualizacích a rozšíření EduBoxů. Zmíněny byly návrhy, jako například:
• Vizualizace průmyslové linky, která by žákům pomohla pochopit její fungování jako celku.
• Rozklad průmyslové linky na dílčí části, přičemž by jednotlivé segmenty byly detailně popsány, aby žáci získali komplexní představu o celém procesu.

Klíčové výhody pro učitele
Absolvování tohoto workshopu přineslo učitelům několik zásadních výhod:
• Praktické zkušenosti: Učitelé se naučili základy programování robotů, což mohou přímo aplikovat při výuce žáků.
• Inspirace pro modernizaci výuky: Prezentace technologií od ABB jim ukázala, jak propojit teorii s reálnou praxí.
• Podpora při přípravě na výuku: Aktualizace EduBoxů zjednoduší přípravu hodin a nabídnou více možností, jak zaujmout žáky.
• Prostor pro sdílení zkušeností: Workshop umožnil učitelům sdílet své zkušenosti a získat inspiraci od kolegů z jiných škol i krajů.
Budoucnost robotiky ve výuce
Tento workshop opět potvrdil, jak důležitá je integrace moderních technologií do odborného vzdělávání. Diskuze o aktualizaci EduBoxů a představení konkrétních technologií posouvají výuku blíže k potřebám současného trhu práce.
Děkujeme všem zúčastněným pedagogům za jejich aktivní zapojení a těšíme se na další podobné akce, které přispějí k inovaci vzdělávacích metod a lepší přípravě budoucích odborníků!
Tato akce byla realizována díky podpoře z Projektu TPA – Inovační centrum pro transformaci vzdělávání – CZ.10.03.01/00/22_003/0000072 je realizován z operačního programu Spravedlivá transformace (OPST) Státního fondu životního prostředí.