Ve dnech 10. a 11. června se v prostorách CEET při VŠB – Technické univerzitě Ostrava konal dvoudenní workshop pro učitele odborných předmětů, zaměřený na oblast elektromobility. Událost přilákala na třicet pedagogů z různých středních škol, kteří se během dvou intenzivních dnů seznámili jak s teoretickými základy, tak s praktickými nástroji výuky budoucnosti v oblasti automobilového průmyslu.
Den první: Teorie, bezpečnost a senzorika
První den byl věnován především teoretické části. Učitelé se podrobně seznámili s tématy energetických zdrojů pro elektrovozy, distribuce energie a technologií nabíjení. Důraz byl kladen i na bezpečnostní aspekty při práci s vysokonapěťovými systémy.
Odborné vstupy doplnil Jan Krentstetter, který provedl účastníky problematikou jízdních asistentů a senzorických systémů. Věnoval se nejčastějším typům chyb, které mohou ovlivnit bezpečnost provozu a předvedl výukové postupy, díky kterým lze tato témata přenést do školní praxe.
Den druhý: Praktická výuka a jízda elektromobilem
Druhý den se nesl ve znamení praxe. Účastníci si mohli vyzkoušet model zadního světlometu, který přehledně ilustruje jeho funkčnost a vnitřní složení – ideální pomůcka pro názornou výuku.
Následovala ukázka bezpečnostních postupů při uvedení elektromobilu do beznapěťového stavu – důležité dovednosti, které jsou klíčové pro jakýkoli zásah do elektrovozidla ve školních dílnách.
Součástí programu byla také praktická jízda s elektromobilem, kterou zajišťovali instruktoři z Driving.cz. Učitelé si vyzkoušeli různé jízdní režimy a reakce elektromobilu v běžném provozu, což rozšířilo jejich vlastní zkušenosti a připravenost pro výuku.
Workshop Future Mobility jasně ukázal, že inovativní výuka technických oborů se neobejde bez přímého kontaktu s moderními technologiemi a zkušeností z praxe. Díky tomuto formátu mohou učitelé lépe přenést získané poznatky do tříd a přiblížit svým žákům svět elektromobility jako perspektivní a důležitou součást budoucího trhu práce.