22. 04. 2025

Návštěva VUT v Brně: Elektrická formule jako most mezi vzděláváním a praxí

WhatsApp Image 2025 04 17 at 21.29.58 | Návštěva VUT v Brně: Elektrická formule jako most mezi vzděláváním a praxí

Minulý týden jsme měli příležitost navštívit Fakultu strojního inženýrství VUT v Brně, kde jsme jednali s děkanem fakulty p. Jiřím Hlinkou a jeho týmem o možnostech spolupráce při vývoji EduBoxů.

Hlavním bodem programu bylo setkání s vývojovým týmem elektrické formule, kterou studenti VUT sami navrhují a staví. Právě tento projekt nás zaujal jako ideální nástroj pro propojení technického vzdělávání s reálnou praxí.

Elektrická formule jako vzdělávací platforma

Elektrická formule není jen závodní projekt – je to komplexní výuková platforma, na které lze ukázat široké spektrum odborných témat:

• Kompozitní materiály a konstrukční prvky

• Aditivní výrobu (3D tisk) a její využití v automobilovém průmyslu

• Elektrotechniku uvnitř vozidla

• Pohonné jednotky a softwarové řízení

• Simulace, testování či například aerodynamiku

Právě schopnost využít takto praktický projekt pro výklad složitých technických principů nás inspirovala k hledání průsečíků s EduBoxy, které vyvíjíme pro střední odborné školy.

WhatsApp Image 2025 04 17 at 21.29.43 | Návštěva VUT v Brně: Elektrická formule jako most mezi vzděláváním a praxí
Hlavním bodem programu bylo setkání s vývojovým týmem elektrické formule.

Nahlédnutí do vývoje

Součástí návštěvy byla také prohlídka vývojových laboratoří, kde studenti pracují na jednotlivých komponentách formule. Získali jsme detailní vhled do jejich přístupu k vývoji, testování i spolupráci mezi jednotlivými odbornými oblastmi. Inspirací pro nás byla i forma vedení studentských týmů, které pracují na úrovni srovnatelné s profesionálními vývojovými odděleními.

Spolupráce do budoucna

Věříme, že právě propojení akademické sféry s praktickými nástroji, jako jsou EduBoxy, má potenciál zefektivnit a zatraktivnit odborné vzdělávání. První nápady na možné zapojení konceptu elektrické formule do výuky už vznikly – a my se těšíme, kam nás společná práce zavede.

Moravskoslezská Technologická Akademie dlouhodobě propojuje střední školy, průmyslové firmy a univerzitní výzkum – protože inovace vznikají tam, kde se setkávají znalosti, praxe a motivace učit se něco nového.

Tento projekt byl realizován díky podpoře z Projektu TPA – Inovační centrum pro transformaci vzdělávání – CZ.10.03.01/00/22_003/0000072 je realizován z operačního programu Spravedlivá transformace (OPST) Státního fondu životního prostředí.